مجله

انواع شیرآلات upvc و ویژگی های آنها

شیراآلات یو پی وی سی (upvc)

همانطور که می دانید شیرآلات ساختمانی از متریال مختلفی ساخته شده و بسته به نیاز، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پرکاربردترین آن ها شیر یو پی وی سی می باشد. ماده upvc در واقع همان pvc (پلی وینیل کلراید) است که فاقد مواد نرم کننده می باشد.
مزایای شیر یو پی وی سی نسبت به مدل های معمولی از آنجایی که قیمت شیر upvc کمی بالا است بسیاری از افراد در خرید این محصول دچار تردید می شوند. اما این تردید اشتباه است. نصب و راه اندازی این شیرها آسان و به صرفه است. از سوی دیگر در برابر خوردگی نیز بسیار با دوام هستند.
شیر یو پی وی سی در برابر ضربات مکانیکی مستحکم هستند همینطور این محصولات دچار رسوب و گرفتگی نیز نخواهند شد. دقت کنید که شیر یو پی وی سی از نظر سبک اجرایی بسیار خاص و اصولی طراحی شده اند.

انواع شیرآلات یو پی وی سی (upvc)

شیر پروانه ای UPVC با حرکت چرخشی برای قطع و وصل کردن جریان و همچنین تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد. شیر پروانه ای دارای عملکرد آسان و سریع می باشند چون ۹۰ درجه چرخش دستگیره، مجرابند را از حالت کاملا بسته به حالت کاملا باز تغییر وضعیت می دهد.
این شیرها مزیت های فراوانی نسبت به سایر شیرها دارند، خصوصا در سایزهای بزرگ از این نمونه شیرها استفاده میگردد. ویژگی دیگر این شیرها به حداکثر رساندن سرعت جریان سیال در حداقل زمان و حرکت شیر می باشد.

شیر پروانه ای UPVC پلیمات
شیر دنده ای UPVC پلیمات

شیرآلات توپی در انواع گوناگونی تولید میشوند که یکی از بهترین آنها، شیر توپی upvc بوده که در صنایع مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
این نوع شیر توپی upvc از نوع مهره دار به شمار میرود و این ویژگی، یکی از مزیت های مهم این محصول است.مهره دار بودن باعث میشود که این شیرها نصب و آب بندی ساده ای داشته باشند تا حدی که به وسیله دست نیز بتوان آنها را نصب کرد.
شیر توپی یو پی وی سی، یکی از قطعات پرکاربرد در تاسیسات و لوله کشی‌هاست که از آن برای قطع و وصل کردن جریان و کنترل جریان عبوری از خط لوله استفاده می‌شود.

شیر برقی موتور خور یو پی وی سی به طور کلی ساختار یکپارچه ای را اتخاذ می کند و محرک می تواند مستقیماً در بالای شیر متصل شود. پس از اتصال و اشکال زدایی محرک الکتریکی و شیر ، صفحه سوپاپ پروانه را می توان با انرژی الکتریکی هدایت کرد تا چرخشی بین 0 تا 90 درجه ایجاد کند. موادی که برای تولید شیر برقی موتور خور یو پی وی سی استفاده می شود ، بهداشتی ، غیر سمی و شیمیایی مقاوم است. دیواره لوله مسطح ، تمیز و صاف است که اصطکاک و چسبندگی را در حین انتقال مایع به حداقل می رساند و در نتیجه فشار بسیار کم از طریق سوپاپ را از دست می دهد. سوپاپ های برقی’؛ عملکرد اقتصادی بالاتر آنها را بیشترین استفاده را می کند.

شیر برقی موتور خور UPVC پلیمات
شیر خودکار دریچه ای UPVC

شیر خودکار دریچه‌ای UPVC به عنوان یکی از محصولات مهم در سیستم‌های لوله کشی برای عبور جریان و جلوگیری از بازگشت آن به کار می‌رود. این شیر آلات با استفاده از مواد با کیفیت بالا و با توجه به استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود.
صفحه موجود در بدنه این شیر اجازه عبور جریان تنها به سمت یک طرف را می‌دهد و باعث مسدود شدن جریان برگشتی می‌شود. همچنین شیر خودکار دریچه‌ای UPVC با قابلیت باز و بسته شدن تحت فشارهای کم، در تمامی محل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرخودکار چسبی یو پی وی سی (upvc) یکی از محصولات پرکاربرد در تاسیسات و لوله کشی است که با نام شیر خودکار فنردار UPVC نیز شناخته می‌شود. این محصول انتخاب بسیار مناسبی برای ایجاد کنترل دقیق جریان در تاسیسات و لوله کشی می‌باشد.
در این شیر، پیستون به فنر متصل می‌شود و با فشار جریان ورودی، فنر فشرده می‌شود. در این حالت، پیستون بلند شده و مسیر عبور جریان فراهم می‌شود. با این حال، نیروی جریان باید از نیروی فنر بیشتر باشد تا مسیر آن باز شود. همچنین، در صورت بازگشت جریان، پیستون به هیچ وجه باز نمی‌شود که باعث جلوگیری از بازگشت جریان به داخل مسیر لوله یو پی وی سی می‌شود.

شیر خودکار چسبی UPVC

نتیجه گیری

شیرآلات یو پی وی سی دارای ویژگی و مزایایی هستند که باعث شده نسبت به انواع دیگر شیرآلات فشار قوی موجود در بازار ایران، مشتری‌های بیشتری را جذب کرده و در استخرها و جکوزی‌ها به وفور از آنها استفاده شود. شما عزیزان میتوانید از طریق سایت پلیمات که نمایندگی رسمی شرکت پلیمات پرتغال است سفارش خود را ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن توسط کارشناسان ما برای شما ارسال گردد در صورت نیاز به مشاوره در مورد محصولا میتوانید از طریق بخش تماس با ما اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *